Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Uprawa roślin w ramach korelacji międzyprzedmiotowej

Uprawa roślin w ramach korelacji międzyprzedmiotowej

Wraz z nadejściem ciepłych wiosennych dni uczniowie klas 7b i 8b wraz z wychowawcami - panią Bożeną Oleksiuk-Rokoszną i panem Adrianem Banysiem wzięły udział w ciekawym przedsięwzięciu edukacyjnym, dotyczącym uprawy doświadczalnej roślin zielnych. Poznane na lekcjach biologii gatunki roślin były etykietowane w języku niemieckim.

 

Na lekcji biologii przypomniano też, jakie warunki są niezbędne do przeprowadzenia przez rośliny procesu fotosyntezy, czyli samożywności. Są to: woda wraz z solami mineralnymi, energia słoneczna, dwutlenek węgla i zielony barwnik zwany chlorofilem. Wymieniono też korzyści dla ludzi i zwierząt wynikające z tego procesu (biomasa jako pożywienie, tlen do oddychania, absorbowanie zanieczyszczeń).

 

Natomiast w ramach zajęć języka niemieckiego o tematyce przyrodniczej uczniowie, również kl. 4a,  zostali zaznajomieni z nazewnictwem warzyw, ziół i elementów środowiska naturalnego w obcym brzmieniu. Młodzież w celu rozwijania umiejętności oraz przyswajania wiadomości językowych miała okazję skorzystać także z tablicy multimedialnej, rozwiązując quizy i zagadki na platformie językowej „Learning Apps”. Kolejną atrakcję stanowił udział klas w zajęciach plastycznych, w czasie których uczniowie wykonali karty z nazwami warzyw, ziół oraz elementów środowiska naturalnego.

 

Po etapie wstępnym uczniowie przystąpili do sadzenia popularnych roślin warzywnych oraz  zielarskich, służących jako aromatyczne przyprawy do potraw. Udowodniono naukowo prozdrowotne, a nawet lecznicze działanie na organizm człowieka substancji zawartych w majeranku, tymianku, mięcie, melisie czy bazylii. Te jednoroczne rośliny są źródłem wielu cennych mikro i makroelementów niezbędnych do budowy ciała oraz syntezy witamin, hormonów czy enzymów.

 

Nadrzędnym celem tego przedsięwzięcia była edukacja na świeżym powietrzu, poprzez działania praktyczne związane z wegetacją i pielęgnacją roślin, z akcentem w języku niemieckim oraz uświadomienie uczniom znaczenia podejmowania wspólnych działań i współpracy. W tym wyjątkowym okresie młodzież mogła spędzić mile czas w swoim towarzystwie, prowadząc wesołe  rozmowy i zacieśniając więzi klasowe.

 

Nauczyciel biologii - Bożena Oleksiuk-Rokoszna

Nauczyciel języka niemieckiego - Adrian Banyś

Data dodania: 2022-09-08 17:59:33
Data edycji: 2022-09-08 18:07:13
Ilość wyświetleń: 303

Konkursy

Informacje
Więcej informacji

Kalendarz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej