Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Uprawa roślin w ramach korelacji międzyprzedmiotowej

Uprawa roślin w ramach korelacji międzyprzedmiotowej

Wraz z nadejściem ciepłych wiosennych dni uczniowie klas 7b i 8b wraz z wychowawcami - panią Bożeną Oleksiuk-Rokoszną i panem Adrianem Banysiem wzięły udział w ciekawym przedsięwzięciu edukacyjnym, dotyczącym uprawy doświadczalnej roślin zielnych. Poznane na lekcjach biologii gatunki roślin były etykietowane w języku niemieckim.

 

Na lekcji biologii przypomniano też, jakie warunki są niezbędne do przeprowadzenia przez rośliny procesu fotosyntezy, czyli samożywności. Są to: woda wraz z solami mineralnymi, energia słoneczna, dwutlenek węgla i zielony barwnik zwany chlorofilem. Wymieniono też korzyści dla ludzi i zwierząt wynikające z tego procesu (biomasa jako pożywienie, tlen do oddychania, absorbowanie zanieczyszczeń).

 

Natomiast w ramach zajęć języka niemieckiego o tematyce przyrodniczej uczniowie, również kl. 4a,  zostali zaznajomieni z nazewnictwem warzyw, ziół i elementów środowiska naturalnego w obcym brzmieniu. Młodzież w celu rozwijania umiejętności oraz przyswajania wiadomości językowych miała okazję skorzystać także z tablicy multimedialnej, rozwiązując quizy i zagadki na platformie językowej „Learning Apps”. Kolejną atrakcję stanowił udział klas w zajęciach plastycznych, w czasie których uczniowie wykonali karty z nazwami warzyw, ziół oraz elementów środowiska naturalnego.

 

Po etapie wstępnym uczniowie przystąpili do sadzenia popularnych roślin warzywnych oraz  zielarskich, służących jako aromatyczne przyprawy do potraw. Udowodniono naukowo prozdrowotne, a nawet lecznicze działanie na organizm człowieka substancji zawartych w majeranku, tymianku, mięcie, melisie czy bazylii. Te jednoroczne rośliny są źródłem wielu cennych mikro i makroelementów niezbędnych do budowy ciała oraz syntezy witamin, hormonów czy enzymów.

 

Nadrzędnym celem tego przedsięwzięcia była edukacja na świeżym powietrzu, poprzez działania praktyczne związane z wegetacją i pielęgnacją roślin, z akcentem w języku niemieckim oraz uświadomienie uczniom znaczenia podejmowania wspólnych działań i współpracy. W tym wyjątkowym okresie młodzież mogła spędzić mile czas w swoim towarzystwie, prowadząc wesołe  rozmowy i zacieśniając więzi klasowe.

 

Nauczyciel biologii - Bożena Oleksiuk-Rokoszna

Nauczyciel języka niemieckiego - Adrian Banyś

Data dodania: 2022-09-08 17:59:33
Data edycji: 2022-09-08 18:07:13
Ilość wyświetleń: 75

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej