Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

„Czasem mniej znaczy więcej”

„Czasem mniej znaczy więcej”

Projekt edukacyjny: „Czasem mniej znaczy więcej”.

Odbiorcy projektu: projekt ten skierowany jest do całej społeczności uczniowskiej kl. I-VIII wraz z Samorządem Uczniowskim, rodziców wraz z Radą Rodziców oraz nauczycieli.

Opiekunowie projektu: nauczyciele języka niemieckiego i angielskiego - Agnieszka Markowicz i Adrian Banyś, nauczycielka religii - Halina Rudzik.

Termin projektu/realizacja: październik / listopad 2019 r.

 

Cel główny: przybliżenie społeczności uczniowskiej postaci św. Marcina i jego działalności związanej niesieniem dobra innym ludziom, jak także zapoznanie uczniów z kulturą i tradycją krajów niemieckojęzycznych, propagowanie „Papieskiego Dzieła Misyjnego Dzieci” związanego ze zbiórką pieniędzy na misje dla głodujących dzieci z Afryki oraz mającą na celu uwrażliwienie uczniów na potrzeby i problemy swoich rówieśników.

 

Cele szczegółowe:

- rozbudzenie zainteresowań uczniów inną kulturą,

- wzbogacenie słownictwa uczniów,

- kształtowanie pozytywnych postaw uczniów,

- rozwijanie współpracy z rodzicami, Radą Rodziców,

- budowanie wspólnych celów,

- rozwijanie twórczości i kreatywności plastycznej dzieci.

 

I i II etap projektu:

 

  1. Wyznaczenie zadań dla poszczególnych klas, określenie terminów spotkań roboczych, przygotowanie materiałów do prezentacji, przeprowadzenie zajęć dla uczniów.
  2. Prezentacja realizacji projektu:

- prezentacja przepisów na rogale w języku niemieckim i angielskim,

- udział uczniów szkoły w zajęciach z wykorzystaniem Technologii Informacyjno Komunikacyjnej – TIK – prezentacja multimedialna dla uczniów, filmy, wykorzystanie tablicy interaktywnej poprzez gry i quizy językowe ze stron internetowych,

- udział uczniów szkoły w zajęciach przeprowadzonych przez członków Młodzieżowej Rady Miasta Bolesławiec pt. „Historia Św. Marcina – tradycje i zwyczaje krajów niemieckojęzycznych”,

- wyłonienie najciekawszych prac konkursowych i stworzenie szkolnej galerii prac uczniów,

- nauka piosenki „ Ich gehe mit meiner Laterne”,

- wspólne warsztaty plastyczne - wykonywanie latarenek i przepisów na rogale przez uczniów szkoły,

- udział uczniów w przemarszu z zapalonymi latarenkami (okolice szkoły przy ul. Ceramicznej),

- degustacja i sprzedaż wypieków przez Radę Rodziców.

 

Realizacja: październik / listopad 2019 r.

 

  1. Udział klasy 7a i 6b w warsztatach kulinarnych - przygotowanie, nauka i wypiek rogali świętomarcińskich. Pozyskanie przepisu dla społeczności szkolnej, rozpowszechnienie go wśród młodzieży uczniowskiej.
  2. Warsztaty językowe klas VII i VIII mające na celu przygotowanie przepisu na rogale świętomarcińskie w języku niemieckim i angielskim. Prezentacja przepisów na gazetkach szkoły.
  3. Zajęcia przeprowadzone przez członków Młodzieżowej Rady Miasta Bolesławiec pt. „Historia Św. Marcina – tradycje i zwyczaje krajów niemieckojęzycznych” – zastosowanie TIK na zajęciach (m.in. prezentacja multimedialna).
  4. Klasy VI - przedstawienie postaci Św. Marcina w formie projektu z języka niemieckiego w programie „Paint” na postawie prezentacji multimedialnej oraz legendy o Św. Marcinie.
  5. Przygotowanie pieśni religijnych związanych z w.w. dniem- klasy VIII.
  6. Zaproszenie do współpracy i pomocy rodziców uczniów klas I-VIII- przygotowanie rogalików dla szkoły.
  7. Warsztaty plastyczne klas I-III mające na celu wykonanie latarenek, które dzieci w szkołach niemieckich niosą podczas pochodu z okazji dnia Św. Marcina. Konkurs plastyczny dla klas piątych.
  8. Wspólna nauka piosenki „Ich gehe mit meiner Laterne” wykonywanej w dniu święta. Udział w przemarszu z zapalonymi latarenkami (okolice szkoły przy ul. Ceramicznej).
  9. Wspólne spotkanie klas najmłodszych w celu zapoznania z postacią Św. Marcina- prezentacja multimedialna, prezentacja uczniów, wyłonienie najciekawszych prac, degustacja i sprzedaż rogalików przez Radę Rodziców.

 

Ewaluacja:

  1. Prowadzona na bieżąco w trakcie trwania projektu, krótka ankieta ewaluacyjna dla uczniów.
  2. Prezentacja realizacji i wyników projektu na stronie szkoły oraz w lokalnej prasie i mediach.
  3. Przekazanie  połowy zebranej kwoty na Papieskie Dzieło Misyjne - wpłata na rachunek bankowy oraz drugiej połowy na pomoce edukacyjne w szkole.

  

Opiekunowie projektu:

Agnieszka Markowicz

Adrian Banyś

Halina Rudzik

 

Data dodania: 2022-01-03 22:48:53
Data edycji: 2022-05-25 17:38:05
Ilość wyświetleń: 430

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej