WYMAGANIA EDUKACYJNE
Z MATEMATYKI, PRZYRODY, GEOGRAFII , BIOLOGII, FIZYKI I CHEMII
W procesie oceniania nauczyciel bierze pod uwagę:
- zalecenia zawarte w opiniach i orzeczeniach PPP,
- stopień zaangażowania i wkład pracy ucznia w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności.
Oceniane elementy:
1. Sprawdziany (po zrealizowaniu działu uczniowie piszą sprawdzian. Termin ustala nauczyciel tydzień wcześniej i zapisuje w dzienniku lekcyjnym. Sprawdzian jest poprzedzony lekcją powtórzeniową.)
2. Kartkówki obejmujące materiał z maksymalnie trzech ostatnich lekcji.
3. Prezentacje.
4. Praca indywidualna na zajęciach.
5. Praca w grupie na zajęciach.
6. Aktywność.
Sposób oceny:
Przy ocenianiu prac pisemnych nauczyciel stosuje następujące zasady przeliczania punktów na ocenę:
Poniżej 30 % możliwych do uzyskania punktów – niedostateczny
30%-49% – dopuszczający
50%-74% – dostateczny
75% - 89% – dobry
90%- 99% – bardzo dobry
100 % – celujący
Średniej ważonej przyporządkowuje się ocenę śródroczną i roczną następująco:
Średnia ważona |
STOPIEŃ |
do 1,49 |
niedostateczny |
od 1,50 do 2,65 |
dopuszczający |
od 2,66 do 3,65 |
dostateczny |
od 3,66 do 4,65 |
dobry |
od 4,66 do 5,25 |
bardzo dobry |
od 5,26 |
celujący |
KRYTERIA WYMAGAŃ NA POSZCZEGÓLNE OCENY SZKOLNE:
Poziom wymagań koniecznych (ocena dopuszczający):
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
Poziom wymagań podstawowych (ocena dostateczny):
Ocenę dostateczna otrzymuje uczeń, który:
Poziom wymagań rozszerzający (ocena dobry):
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
Poziom wymagań dopełniający (ocena bardzo dobry):
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
Poziom wymagań wykraczający (ocena celujący):
- obejmuje całość programu uzupełnionego o:
Uczniowie mający specyficzne trudności w nauce potwierdzone orzeczeniami z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej (PPP) mają obniżone wymagania edukacyjne z uwzględnieniem wskazań i zaleceń poradni, jednakże są oceniani z tych samych obszarów aktywności.
W powyższych przypadkach nauczyciel:
- może udzielić dodatkowych wyjaśnień związanych z zadaniem,
- może podać przykłady naprowadzające (modelowe),
- wydłuża czas pracy,
- sprawdza wiadomości z krótszych partii materiału.
Poprawa ocen:
Uczeń może jednokrotnie poprawić każdą ocenę w terminie do dwóch tygodni od jej otrzymania lub w terminie ustalonym przez nauczyciela.
Nieprzygotowania:
Uczeń może (bez konsekwencji) dwukrotnie w ciągu semestru zgłosić nieprzygotowanie do zajęć, z wyjątkiem zapowiedzianych kartkówek i sprawdzianów.
Pozostałe wymagania:
1. Każdy sprawdzian uczeń musi zaliczyć w terminie uzgodnionym z nauczycielem – nie później jednak niż do dwóch tygodni od daty sprawdzianu lub powrotu do szkoły po czasowej nieobecności. W przypadku ponownej nieobecności w ustalonym terminie uczeń pisze sprawdzian po powrocie do szkoły. Zaliczenie polega na pisaniu sprawdzianu o tym samym stopniu trudności;
2. Sprawdzone i ocenione prace pisemne ucznia są udostępniane uczniowi podczas zajęć i jego rodzicom podczas zebrania z rodzicami lub w kontakcie indywidualnym;
3. Dopuszcza się udostępnianie uczniowi i jego rodzicom kserokopii lub zdjęcia fotograficznego pracy pisemnej ucznia;
4. Prace pisemne nauczyciel przechowuje w szkole;
5. Uczeń ma obowiązek prowadzić zeszyt przedmiotowy. W przypadku nieobecności ma obowiązek uzupełnić notatki oraz nadrobić zrealizowany materiał;
6. Nauczyciel ma obowiązek podać oceny ze sprawdzianu do wiadomości uczniów w terminie do 2 tygodni od dnia jego napisania. Dopuszcza się przesunięcie terminu zwrotu prac pisemnych w sytuacjach losowych – o czas nieobecności nauczyciela oraz w okresie świąt, ferii.
Zespół nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych:
Marta Łagowska
Bożena Oleksiuk – Rokoszna
Mariola Pokładek
Patrycja Kasperek
Kotlarek Renata
Angela Jakubowicz
Bożena Galar
59-700 Bolesławiec
Ceramiczna 5