Ocenie podlegają wymienione w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania formy: prace klasowe, sprawdziany, kartkówki, wypracowania pisemne, krótsze zadania pisemne, odpowiedzi ustne (w tym recytacje), zeszyt i inne.
Prace klasowe i sprawdziany są zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem, wraz z zapowiedzią podawany jest zakres sprawdzanego materiału.
Uczeń nieobecny na sprawdzianie ma obowiązek go napisać, a wcześniej, w terminie do 2 tygodni po powrocie do szkoły ustalić datę pisania z nauczycielem.
Sprawdzian napisany na ocenę niesatysfakcjonującą ucznia można poprawić. Termin poprawy ustalany jest w ciągu 2 tygodni od dnia podania informacji o uzyskanej przez ucznia ocenie.
Uczeń poprawia ocenę tylko raz i brana jest pod uwagę ocena dla niego korzystniejsza.
O ocenie pracy pisemnej decyduje m.in. zgodność treści pracy z tematem wypowiedzi, zgodność formy (np. opowiadanie, opis, sprawozdanie), kompozycja, styl, język, ortografia, interpunkcja, estetyka, z uwzględnieniem dysfunkcji itp.
Po dłuższej nieobecności w szkole (powyżej 7 dni) uczeń ma obowiązek uzupełnić wiadomości, notatki, zadania w ciągu tygodnia. Uczeń ma prawo nie być oceniany przez trzy dni. W szczególnych przypadkach brana jest pod uwagę indywidualne sytuacja ucznia.
Przygotowanie do odpowiedzi ustnej i do kartkówki rozpoczynającej lekcję to opanowanie materiału z ostatnich trzech zajęć lub innego materiału wcześniej wskazanego przez nauczyciela.
Przez nieprzygotowanie do lekcji rozumiemy: brak podręcznika, zeszytu, zeszytu ćwiczeń, niegotowość do odpowiedzi, brak pomocy potrzebnych do zajęć. Nieprzygotowanie do lekcji zgłasza się na początku zajęć.
Konsekwencją nieprzygotowania jest wpisanie do dziennika skrótu np w dziale „oceny”.
Uczeń ma prawo w semestrze do dwukrotnego nieprzygotowania do lekcji bez konsekwencji.
Zgłoszenie nieprzygotowania nie ma zastosowania w przypadku sprawdzianu.
Aktywność na lekcji może być oceniana plusami. 3 plusy za aktywność to ocena bardzo dobra.
Brak pracy na lekcji może być oceniany minusami. 3 minusy to ocena niedostateczna.
Przy ocenianiu nauczyciel uwzględnia możliwości ucznia i jego indywidualną sytuację.