Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wymagania edukacyjne z języka angielskiego - kl. I-III

WYMAGANIA EDUKACYJNE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3 IM. ARMII KRAJOWEJ W BOLESŁAWCU

- KLASY I-III

 

 

  1. Podczas nauki języka angielskiego na I etapie edukacyjnym nauczyciel stopniowo rozwija u uczniów cztery sprawności językowe: wstepnie rozumienie ze słuchu oraz mówienie, następnie czytanie i pisanie.
  2. W kl. I rozwijana jest sprawność rozumienia ze słuchu oraz mówienia, poprawnej wymowy, intonacji. W drugim semestrze klasy I wprowadza się czytanie i pisanie rozpoczynając od pisania po śladzie pojedynczych wyrazów. 
  3. W kl. II i III rozwijane są intensywnie wszystkie cztery sprawności językowe.

 

Obowiązkowe wyposażenie na zajęciach:

Podręcznik z ćwiczeniami, zeszyt przedmiotowy, przybory do pisania i prac plastycznych (m.in. kredki, nożyczki, klej).

 

Ocena semestralna oraz ocena roczna jest oceną opisową.

 

W klasach I-III szkoły podstawowej w ocenianiu bieżącym dopuszcza się obok oceny opisowej stosowanie oceny cyfrowej wraz z opisem lub bez - w zależności od decyzji nauczyciela: 

 

6 – Świetnie! Znakomicie!

5 – Brawo! Bardzo dobrze pracujesz!

4 – Dobrze pracujesz.

3 – Dobrze, jednak popracuj na lepszą ocenę.

2, 1 – Musisz jeszcze dużo popracować.

 

Umiejętności ucznia oceniane są poprzez:

  • praca na lekcji - wykonywanie ćwiczeń i zadań,
  • aktywność ucznia na lekcji - udział w zajęciach, odpowiedzi ustne,
  • prace plastyczne na lekcjach - znajomość poznanego słownictwa,
  • staranne prowadzenie zeszytu przedmiotowego,
  • wykonanie określonego projektu pracy z poznanym na lekcjach słownictwem.

 

GŁÓWNE CELE EDUKACYJNE

1) Zainteresowanie nauką języka angielskiego i czerpanie z niej przyjemności;

2) Zachęcenie dzieci do komunikacji w tym języku;

3) Systematyczny, odpowiedni i w pełni zintegrowany rozwój umiejętności językowych w ramach trzech poziomów nauczania;

4) Powiązanie nauki języka z innymi obszarami nauczania w szkole podstawowej, w tym nowymi technologiami i multimediami;

5) Promowanie odpowiedzialnego, samodzielnego i świadomego uczenia się;

6) Wspieranie zainteresowania językiem angielskim, poszanowanie języka obcego oraz posługujących się nim ludzi i ich kultur; 

7) Zapewnienie solidnych podstaw do późniejszej nauki w zakresie rozwoju umiejętności językowych, słownictwa, wymowy i gramatyki;  

8) Połączenie przejrzystego i dynamicznego podejścia metodycznego z interesującymi, zabawnymi i motywującymi materiałami na każdym poziomie nauki;  

9) Zwrócenie szczególnej uwagi na wprowadzanie oraz stopniowy i systematyczny rozwój umiejętności czytania i pisania;  

10) Wspieranie pozytywnego nastawienia do języka obcego i wiary dziecka we własne umiejętności uczenia się.

 

TREŚCI NAUCZANIA

Edukacja na tym etapie obejmuje między innymi następujące treści nauczania:

- zastosowanie zwrotów grzecznościowych, powitanie i pożegnanie;  

- określenie samopoczucia 

- przedstawianie osób, rzeczy i zwierząt;  

- określenie pogody, nazywanie miesięcy i dni tygodnia;  

- liczenie w zakresie etapowym: 1-10 (w pierwszym roku), 11- 20 (w drugim roku) i dalej w trzecim roku nauki do 100;  

- określanie kolorów;  

- rozpoznawanie i nazywanie jedzenia, owoców i warzyw;  

- wydawanie poleceń w sytuacji klasowej;  

- nazywanie obiektów i miejsc z najbliższego otoczenia;  

- nazywanie członków rodziny;   

- nazywanie części ciała;  

- nazywanie zwierząt;  

- akceptowanie i odrzucanie próśb; 

- określenie czynności odbywającej się w danej chwili w oparciu o czas teraźniejszy;  

wyrażenie możliwości,

- przypuszczenia oraz umiejętności wykonywania czynności przy wykorzystaniu czasownika móc, umieć, potrafić;  

- określenie upodobań; 

- udzielanie informacji na temat położenia osób i rzeczy w przestrzeni;

- określenie wielkości, cech osób i przedmiotów;  

- omawianie zwyczajów związanych z tradycjami (Boże Narodzenie, Wielkanoc).

 

 

  • KLASA I

 

 

 W kl. I przy ocenie brane jest przede wszystkim pod uwagę:

  - opanowanie materiału w mowie,

  - rozumienie tekstu słuchanego,

  - zaangażowanie w pracę na lekcji, zabawy językowe,

  - przygotowanie do lekcji.

 

celująco – uczeń bezbłędnie opanował słownictwo, a nawet zna słownictwo wykraczające poza materiał klasy pierwszej. Rozumie proste polecenia nauczyciela, dialogi, sens historyjek z nagrania, gdy są wspierane obrazkami oraz potrafi na nie prawidłowo reagować. Wypowiada się słowami, a nawet zdaniami. Potrafi poprawnie przeczytać poznane wyrazy, a nawet je zapisać. Zawsze chętnie śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego. Jest aktywny  i uważny na zajęciach.

 

bardzo dobrze – uczeń bardzo dobrze opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet zdaniami. Potrafi poprawnie przeczytać poznane wyrazy. Rzadko popełnia drobne błędy w wymowie. Chętnie śpiewa piosenki.

 

dobrze – uczeń dobrze opanował słownictwo, rozumie proste polecenia nauczyciela, uważnie słucha. Potrafi powiedzieć poznane wyrazy. Zdarza mu się popełnić drobne błędy, ale nie zakłócają one komunikacji. Jest dosyć aktywny i uważny na zajęciach.

 

dostatecznie - uczeń opanował tylko niektóre słowa, częściowo rozumie polecenia nauczyciela. Ma problemy z wypowiadaniem poznanych wyrazów, w mowie popełnia błędy. Nie jest aktywny na zajęciach.

 

wystarczająco – uczeń słabo opanował słownictwo, ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela oraz z wypowiadaniem prostych słów. Nie jest aktywny na zajęciach.

  

Niewystarczająco – uczeń nie rozumie poleceń nauczyciela, ma kłopoty ze zrozumieniem prostych słów, gdy je usłyszy. Nie potrafi powtórzyć prostych wyrazów za nauczycielem.

 

 

  • KLASA II

 

  1. Rozumienie ze słuchu:

-   uczeń uważnie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela,

-   wykonuje proste polecenia wydawane przez nauczyciela po angielsku,

-   reaguje całym ciałem na pojedyncze zwroty,

-   rozumie sens bajek, historyjek,

-   potrafi wyróżnić proste informacje z tekstu słuchanego.

 

  1. Mówienie:

-   uczeń potrafi powtórzyć za nauczycielem, nagraniem,

-   potrafi naśladować wymowę angielską,

-   posługuje się słownictwem poznanym na lekcji,

-   odpowiada na pytania pojedynczymi słowami lub całymi zdaniami.

 

  1. Czytanie:

-  uczeń czyta pojedyncze wyrazy poprzez kojarzenie formy pisemnej języka
z fonetyczną,

-   rozumie często powtarzane polecenia pisemne,

-   czyta głośno pojedyncze wyrazy.

 

  1. Pisanie:

-   uczeń przepisuje pojedyncze wyrazy i proste zdania z tablicy,

-   wstawia wyrazy w luki w tekście na podstawie podanego wzoru,

-   samodzielnie pisze wyrazy.

 

  1.  Słownictwo:

-  uczeń rozpoznaje i rozumie słowa w bajkach, choć nie wszystkie potrafi
użyć,

-  zna podstawowe słownictwo dotyczące własnej osoby, części twarzy,

ubrań, kolorów, liczb, zabawek, pomieszczeń w domu, zwierząt, przyborów szkolnych.

-  umie zapisać słowa.

 

celująco - uczeń bezbłędnie opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet całymi zdaniami, uważnie słucha. Rozumie teksty oraz opanował sprawność czytania pojedynczych wyrazów i krótkich zdań. Zna również dodatkowe słownictwo lub zwroty. Potrafi bezbłędnie zapisać poznane wyrazy, a nawet krótkie zdania.

 

bardzo dobrze - uczeń bardzo dobrze opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet zdaniami. Rozumie krótkie teksty oraz opanował czytanie pojedynczych wyrazów i krótkich zdań.

 

dobrze - uczeń dobrze opanował słownictwo, rozumie proste słowa, przepisuje poprawnie, uważnie słucha. Rozumie proste polecenia, potrafi przeczytać poznane wyrazy. Popełnia drobne błędy, ale nie zakłócają one komunikacji.

 

dostatecznie - uczeń w sposób dostateczny opanował słownictwo, przepisuje poprawnie, jednak ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela  oraz z wypowiadaniem prostych słów.

 

wystarczająco - uczeń opanował tylko niektóre słowa, przepisuje ze wzoru robiąc przy tym dużo błędów. Ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela oraz z przeczytaniem poznanych wyrazów. Nie jest aktywny na zajęciach.

 

niewystarczająco - uczeń nie rozumie poleceń nauczyciela. Ma kłopoty ze zrozumieniem prostych słów, gdy je zobaczy lub usłyszy. Nie potrafi powtórzyć prostych wyrazów za nauczycielem.

 

 

  • KLASA III

 

 

  1. Rozumienie ze słuchu:

-   uczeń uważnie słucha wypowiedzi innych uczniów i nauczyciela,

-   wykonuje proste polecenia wydawane przez nauczyciela po angielsku,

-   reaguje całym ciałem na pojedyncze zwroty,

-   rozumie sens bajek, historyjek,

-   potrafi wyróżnić proste informacje z tekstu słuchanego.

 

  1. Mówienie:

-   uczeń potrafi powtórzyć za nauczycielem, nagraniem,

-   potrafi naśladować wymowę angielską,

-   posługuje się słownictwem poznanym na lekcji,

-   odpowiada na pytania pojedynczymi słowami lub całymi zdaniami,

-   umie nazwać i krótko opisać np. zwierzęta, ludzi i przedmioty,

-   używa wybranych zwrotów i wyrażeń do komunikacji w klasie,

-   samodzielnie zadaje proste pytania nauczycielowi i kolegom w klasie.

 

  1. Czytanie:

-  uczeń czyta pojedyncze wyrazy poprzez kojarzenie formy pisemnej języka
z fonetyczną,

-   rozumie często powtarzane polecenia pisemne,

-  czyta głośno proste zdania znane z interakcji w klasie lub z często
powracających tekstów mówionych,

-   czyta prosty, krótki tekst.

 

  1. Pisanie:

-   uczeń przepisuje pojedyncze wyrazy i proste zdania z tablicy,

-   wstawia wyrazy w luki w tekście na podstawie podanego wzoru,

-   pisze krótki i prosty tekst według przedstawionego wzoru,

-   samodzielnie pisze bardzo krótki i prosty tekst.

 

  1. Słownictwo:

-  uczeń rozpoznaje i rozumie słowa w bajkach, choć nie wszystkie potrafi
użyć,

-  zna podstawowe słownictwo dotyczące własnej osoby, części twarzy,
ubrań, kolorów, liczb, zabawek, pomieszczeń w domu, zwierząt, owoców,
warzyw, nazw dni tygodnia, przyborów szkolnych, środków transportu, zna
także słownictwo określające czynności związane z ruchem oraz czynności
wykonywane regularnie,

- umie zapisać słowa i pogrupować je w kategorie semantyczne, zestawić
wyrazy przeciwstawne.

 

celująco - uczeń bezbłędnie opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet zdaniami, uważnie słucha, samodzielnie zadaje pytania. Opanował sprawność czytania i pisania pojedynczych wyrazów i krótkich zdań. Zna również dodatkowe słownictwo lub zwroty, potrafi samodzielnie opisać zwierzęta, ludzi, przedmioty.

 

bardzo dobrze - uczeń bardzo dobrze opanował słownictwo, rozumie polecenia nauczyciela, wypowiada się słowami, a nawet zdaniami, zadaje proste pytania. Rozumie krótkie teksty oraz opanował czytanie i pisanie pojedynczych wyrazów i krótkich zdań.

 

dobrze - uczeń dobrze opanował słownictwo, rozumie proste słowa, uważnie słucha, przepisuje poprawnie. Rozumie proste polecenia, potrafi przeczytać i napisać poznane wyrazy.

 

dostatecznie - uczeń w sposób dostateczny opanował słownictwo, jednak ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela oraz z wypowiadaniem prostych słów. Nie potrafi samodzielnie napisać poznanych wyrazów.

 

wystarczająco - uczeń opanował tylko niektóre słowa, przepisuje ze wzoru robiąc przy tym dużo błędów. Ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela oraz z przeczytaniem poznanych wyrazów. Nie jest aktywny na zajęciach.

 

niewystarczająco - uczeń nie rozumie poleceń nauczyciela. Ma kłopoty ze zrozumieniem prostych słów, gdy je zobaczy lub usłyszy. Nie potrafi powtórzyć prostych wyrazów za nauczycielem.

 

 

  • Nieprzygotowanie do lekcji

Uczeń może zgłosić brak obowiązkowego wyposażenia (książka, zeszyt) lub przygotowania do zajęć trzy razy w semestrze bez konsekwencji. Za każde kolejne nieprzygotowanie uczeń otrzymuje ‘-‘ minus. Brak przygotowania spowodowany dłuższą chorobą lub szczególnymi wypadkami losowymi rozpatruje się indywidualnie.

 

  • Projekt pracy / krótka praca pisemna

Wykonanie projektu pracy / krótkiej pracy pisemnej z poznanym na lekcjach słownictwem - przewidziane jest na jedną godzinę lekcyjną, zapowiadane z wyprzedzeniem oraz poprzedzone lekcją powtórzeniową. Zadania te stosowane są w celach diagnostycznych, aby sprawdzić postępy uczniów w nauce. Podawany jest zakres materiału leksykalnego.

 

Ocena jest jawna zarówno dla ucznia jak i dla rodzica.

 

 

Nauczyciel języka angielskiego:

Adrian Banyś

 

Data dodania: 2023-08-31 17:49:06
Data edycji: 2024-09-02 17:00:16
Ilość wyświetleń: 186

Konkursy

Informacje
Więcej informacji

Kalendarz

Styczeń 2025
NdzPnWtŚrCzwPtSob
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
Dzisiaj: Sobota, Styczeń 4, 2025

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej