Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wymagania edukacyjne z języka angielskiego i języka niemieckiego - kl. IV-VIII

WYMAGANIA EDUKACYJNE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO ORAZ JĘZYKA NIEMIECKIEGO

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3 IM. ARMII KRAJOWEJ W BOLESŁAWCU

- KLASY IV-VIII

 

Ogólne zasady oceniania:

  • Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości i WSO. Wszelkie wątpliwości są rozstrzygane w oparciu o WSO.
  • Ocenie podlegają wszystkie wymienione formy aktywności ucznia.
  • Sprawdziany są obowiązkowe i zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem oraz podawany jest zakres sprawdzanych umiejętności i wiedzy (wpis w terminarzu w dzienniku elektronicznym). Czas sprawdzianu wynosi 45 minut i obejmuje wyznaczoną przez nauczyciela partię materiału. Sprawdziany podlegają poprawie.
  • Kartkówki - przy dwóch godzinach przedmiotu w tygodniu - obejmują materiał z dwóch ostatnich lekcji, przy trzech godzinach przedmiotu w tygodniu - z trzech ostatnich lekcji. Kartkówki są zapowiadane z wyprzedzeniem, podlegają poprawie, trwają do 15 minut. Podawany jest zakres sprawdzanych umiejętności i wiedzy z ostatnich lekcji (wpis w terminarzu w dzienniku elektronicznym).
  • Uczeń, który nie pisał sprawdzianu, musi go napisać w terminie uzgodnionym z nauczycielem. W uzasadnionych przypadkach nauczyciel może zwolnić ucznia z obowiązku napisania sprawdzianu.
  • Uczeń może poprawić ocenę ze sprawdzianu i kartkówki. Za ocenę poprawioną uznaje się ocenę wyższą niż otrzymana wcześniej. Termin i warunki poprawy oceny ustalone są przez nauczyciela przedmiotu.
  • Za aktywność podczas lekcji uczeń otrzymuje plusa, jeżeli uczeń zbierze trzy plusy otrzymuje ocenę bardzo dobrą.
  • Uczeń, który opuścił lekcje, ma obowiązek nadrobić braki w wiadomościach, zapisach lekcyjnych w zeszycie i ćwiczeniach. W przypadku dłuższej niż tydzień nieobecności termin uzupełnienia braków należy ustalić z nauczycielem.
  • Uczeń ma prawo do zgłoszenia nieprzygotowania do lekcji. Przy 2 lekcjach tygodniowo dwa razy oraz przy 3 lekcjach tygodniowo trzy razy, za wyjątkiem wcześniej zapowiedzianych sprawdzianów i kartkówek. Uczeń zgłasza nieprzygotowanie przed rozpoczęciem lekcji. Przez nieprzygotowanie do lekcji rozumiemy: niegotowość do odpowiedzi, brak pomocy potrzebnych do lekcji (podręcznika, ćwiczeń, zeszytu przedmiotowego).
  • Ocena semestralna lub roczna nie jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.
  • Na ocenę roczną składają się oceny z dwóch semestrów.
  • Prace pisemne są udostępniane uczniom na lekcji oraz rodzicom podczas konsultacji.

 

Obszary aktywności podlegające ocenianiu:

  • aktywność na lekcji - wypowiedzi ustne i pisemne,
  • praca na lekcji - samodzielna lub w grupach, praca w zeszycie ćwiczeń i zeszycie przedmiotowym,
  • krótkie formy pisemne tj. e-mail, zaproszenie, wpis na blogu, ogłoszenie, wiadomość – napisane w domu lub na lekcji,
  • prace projektowe – projekt pracy plastycznej wraz ze słownictwem / opisem kilkuzdaniowym na dany temat – prace wykonane samodzielnie na dany temat w czasie lekcji,
  • prace pisemne – sprawdzian i 15 minutowe kartkówki z wyznaczonej przez nauczyciela partii materiału.

 

Prace pisemne:

  1. Przy ocenianiu sprawdzianów nauczyciel stosuje następujące zasady przeliczania punktów na ocenę:

poniżej 30% możliwych do uzyskania punktów - niedostateczny

30% - 49%  - dopuszczający

50% - 74%  - dostateczny

75% - 89% - dobry

90% - 99% - bardzo dobry

100% - celujący

 

2. Elementy podlegające ocenie pracy pisemnej (praca projektowa):

▪ Zgodność z tematem.

▪ Dobór słownictwa.

▪ Poprawność językowa.

▪ Dbałość o układ graficzny.

▪ Estetyka wykonania pracy i zapisu (praca bez skreśleń i poprawek).

 

  1. Sposób udostępniania prac rodzicom (prawnym opiekunom):

- sprawdzone i ocenione prace pisemne ucznia (testy, prace klasowe) są udostępniane uczniowi podczas zajęć i jego rodzicom podczas zebrania z rodzicami lub w kontakcie indywidualnym,

- dopuszcza się udostępnianie uczniowi i jego rodzicom kserokopii lub zdjęcia fotograficznego pracy pisemnej ucznia.

 

  • Kryteria oceniania:

 

  1. Stopień celujący otrzymuje uczeń, który:

    - opanował materiał danej klasy na ocenę bardzo dobrą, biegle opanował umiejętności czytania, pisania, mówienia i rozumienia ze słuchu w języku niemieckim (na poziomie określonym w programie nauczania danej klasy),
    - jest zawsze przygotowany do zajęć, odpowiedzi ustnych, kartkówek itp. (nie przekracza ustalonego limitu nieprzygotowań), starannie prowadzi zeszyt przedmiotowy, regularnie odrabia zadania domowe, bierze aktywny udział w zajęciach,
    - potrafi w sposób samodzielny i twórczy formułować wypowiedzi ustne i pisemne, z wykorzystaniem wiadomości z zakresu gramatyki i słownictwa wykraczających poza zakres nauczania danej klasy; samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia oraz biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w celu rozwiązania problemów teoretycznych i praktycznych z zakresu programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania nowatorskie, a także rozwiązuje problemy wykraczające poza program nauczania danej klasy (np. uczeń wykonuje określoną liczbę pisemnych zadań dodatkowych),
    - reaguje na ustne komunikaty w języku niemieckim, które nie były uprzednio zaplanowane i nie są opisane w podręczniku; samodzielnie udziela odpowiedzi poprawnej pod względem merytorycznym i gramatycznym,
    - osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych na szczeblu wojewódzkim (regionalnym) albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia, bierze udział w konkursach ogólnopolskich. Uzyskuje co najmniej miejsce od 1-10 w konkursie ogólnopolskim.

    2. Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:

    - opanował pełen zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania w danej klasie,
    - biegle opanował umiejętności czytania, pisania, mówienia i rozumienia ze słuchu w języku niemieckim (na poziomie określonym w programie nauczania danej klasy),
    - potrafi samodzielnie formułować wypowiedzi ustne i pisemne z wykorzystaniem wiadomości z dziedziny gramatyki i słownictwa z zakresu określonego przez program nauczania danej klasy;
    - jest zawsze przygotowany do zajęć, odpowiedzi ustnych, kartkówek itp. (nie przekracza w znaczący sposób ustalonego limitu nieprzygotowań), starannie prowadzi zeszyt przedmiotowy, regularnie odrabia zadania domowe, bierze aktywny udział w zajęciach,
    - reaguje na ustne komunikaty w języku obcym, samodzielnie udziela odpowiedzi prawidłowej pod względem merytorycznym i gramatycznym,
    - sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne objęte programem nauczania oraz potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach.

    3. Stopień dobry otrzymuje uczeń, który:

    - nie opanował w pełni wiadomości określonych programem nauczania w danej klasie, ale opanował je na poziomie przekraczającym wymagania zawarte w minimum programowym,
    - nie do końca biegle opanował umiejętności czytania, pisania, mówienia i rozumienia ze słuchu w języku obcym (na poziomie określonym programem nauczania w danej klasie),
    - wypowiedzi ustne i pisemne formułuje zgodnie z podanym modelem,
    - nie jest zawsze przygotowany do zajęć, odpowiedzi ustnych, kartkówek (przekracza ustalony limit nieprzygotowań), nie zawsze odrabia zadania domowe,
    - stara się brać aktywny udział w zajęciach.

    4. Stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:
    - opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania w danej klasie na poziomie nie przekraczającym wymagań zawartych w minimum programowym oraz rozwiązuje typowe problemy teoretyczne i praktyczne o średnim stopniu trudności,
    - nie opanował w sposób biegły umiejętności czytania, pisania, mówienia i rozumienia ze słuchu w języku obcym(na poziomie określonym programem nauczania w danej klasie),
    - ma trudności z formułowaniem wypowiedzi ustnych i pisemnych, nawet jeśli korzysta przy tym z wypowiedzi modelowych,
    - reaguje w sposób prawidłowy na komunikaty słowne z pomocą nauczyciela,
    - jest często nieprzygotowany do zajęć, często nie odrabia zadań domowych, ma braki jeśli chodzi o prowadzenie zeszytu przedmiotowego, jest mało aktywny na zajęciach.

    5. Stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:
    - ma braki w opanowaniu minimum programowego, które nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowych wiadomości i umiejętności z języka obcego w ciągu dalszej nauki; potrafi rozwiązywać problemy teoretyczne oraz praktyczne – typowe, o niewielkim stopniu trudności,
    - ma braki, jeśli chodzi o umiejętności czytania, pisania, mówienia i rozumienia ze słuchu (na poziomie określonym w programie nauczania danej klasy),
    - ma duże trudności z formułowaniem wypowiedzi ustnych i pisemnych, nawet gdy korzysta z wypowiedzi modelowej i pomocy nauczyciela,
    - reaguje w sposób prawidłowy tylko na najprostsze komunikaty słowne,
    - jest bardzo często nieprzygotowany do zajęć, bardzo często nie odrabia zadań domowych, zeszyt przedmiotowy prowadzi nieregularnie i niestarannie, przeważnie nie jest aktywny na zajęciach.

    6. Stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:
    - nie opanował wiadomości i umiejętności językowych określonych w minimum programowym; braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z tego przedmiotu, a poza tym nie jest w stanie rozwiązać problemów o elementarnym stopniu trudności,
    - nie opanował umiejętności czytania, pisania, mówienia i rozumienia ze słuchu w języku obcym (na poziomie określonym w programie nauczania danej klasy),
    - nie potrafi formułować wypowiedzi ustnych i pisemnych, nawet gdy korzysta z wypowiedzi modelowej i pomocy nauczyciela.
  • Zgodnie ze Statutem nauczyciel jest obowiązany indywidualizować pracę z uczniem na zajęciach edukacyjnych odpowiednio do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, jak także dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia.

 

 

Zespół nauczycieli języków obcych:

Agnieszka Markowicz

Patrycja Kasperek

Katarzyna Wierzejska

Adrian Banyś

Data dodania: 2023-08-31 18:07:50
Data edycji: 2024-09-02 17:04:03
Ilość wyświetleń: 269

Konkursy

Informacje
Więcej informacji

Kalendarz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej