Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wymagania edukacyjne z informatyki

 

Obszary aktywności ucznia podlegające ocenie:

1. Badanie kompetencji ucznia z informatyki odbywa się przy komputerze, dlatego każdy sprawdzian lub test planowany jest jako praktyczny – uczeń wykonuje zadania korzystając z komputera i odpowiedniego oprogramowania; forma zadań nie odbiega od ćwiczeń, które uczniowie wykonują na zajęciach.

2. Sprawdzanie umiejętności dotyczy:
- rozwiązywania problemów za pomocą komputera,
- łączenia umiejętności praktycznych z wiedzą teoretyczną oraz znajomości podstawowych metod pracy na komputerze,
- znajomości wspólnych dla różnych programów mechanizmów i podstawowych pojęć oraz metod informatyki,
- aktywności na lekcjach,
- pracy twórczej wykraczającej poza zakres programowy (praca własna),
- udziału w konkursach.

W procesie oceniania nauczyciel bierze pod uwagę:
- zalecenia zawarte w opiniach i orzeczeniach PPP.

 

Kryteria oceniania z przedmiotu technika w klasach IV-VI:

 

  1. Ocenie podlegają:
    - praca na lekcji,
    - ćwiczenia praktyczne,
    - odpowiedzi ustne,
    - aktywność, systematyczność oraz jakość pracy,
    - współpraca w grupie,
    - stosowanie zasad bezpieczeństwa i właściwej organizacji pracy oraz higieny na stanowisku komputerowym,
    - zainteresowanie tematem lekcji,
    - przygotowanie dodatkowych materiałów do lekcji.

     

    Sposób oceny:
    Przy ocenianiu zadanych ćwiczeń praktycznych nauczyciel stosuje następujące zasady przeliczania punktów na ocenę:
    Poniżej 30 % możliwych do uzyskania punktów – niedostateczny
    30%-49% – dopuszczający
    50%-74% – dostateczny
    75% - 89% – dobry
    90%- 99% – bardzo dobry

    100 % – celujący
    Ocena jest średnią ważoną według opisu w Statucie Szkoły.
  2. Uczeń jest przygotowany do lekcji, gdy posiada: zeszyt i książkę.
  3. W każdym semestrze uczeń może przed lekcją zgłosić jedno nieprzygotowanie. Każde następne będzie równoznaczne z otrzymaniem uwagi z wpisem do dziennika.
  4. Na uzupełnienie wszelkich zaległości spowodowanych nieobecnością uczeń ma czas nie dłuższy niż dwa tygodnie.
  5. Uczeń może poprawić ocenę do dwóch tygodni po wstawieniu lub po dłuższej nieobecności po uzgodnieniu z nauczycielem.
  6. Wymagania stawiane uczniom (podstawowe i ponadpodstawowe) wynikają bezpośrednio z  realizacji podstawy programowej z informatyki.

 

Data dodania: 2023-09-04 20:50:09
Data edycji: 2024-09-28 17:52:50
Ilość wyświetleń: 216

Konkursy

Informacje
Więcej informacji

Kalendarz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej