Wymagania edukacyjne z historii i wiedzy o społeczeństwie
Ogólne zasady oceniania:
Ocenie podlegają wymienione w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania formy: sprawdziany, kartkówki, krótsze zadania pisemne, odpowiedzi ustne, zeszyt i inne.
Sprawdziany są zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem i podany jest zakres sprawdzanego materiału.
Uczeń nieobecny na sprawdzianie musi go napisać, a wcześniej w terminie do 2 tygodni po powrocie do szkoły ustalić datę poprawy z nauczycielem.
Każdy sprawdzian napisany na ocenę niesatysfakcjonującą ucznia można poprawić. Termin poprawy ustalany jest w ciągu 2 tygodni od dnia podania informacji o uzyskanej przez ucznia ocenie.
Uczeń poprawia pracę tylko raz i brana jest pod uwagę ocena dla niego korzystniejsza.
O ocenie sprawdzianu decyduje zgodność treści pracy z podanymi zagadnieniami.
Po dłuższej nieobecności w szkole (powyżej 7 dni) uczeń ma obowiązek uzupełnić wiadomości, notatki, zadania w ciągu tygodnia. Uczeń ma prawo nie być oceniany przez trzy dni. Dopuszcza się indywidualne ustalenia pomiędzy nauczycielem i uczniem.
Przygotowanie do odpowiedzi ustnej i do kartkówki rozpoczynającej lekcję to opanowanie materiału z zajęć lub innego materiału wcześniej wskazanego przez nauczyciela.
Nieprzygotowanie:
Nieprzygotowanie do lekcji zgłasza się na początku zajęć.
Uczeń ma prawo w semestrze do dwukrotnego nieprzygotowania do lekcji bez konsekwencji. Przez nieprzygotowanie do lekcji rozumiemy: brak zeszytu, brak zeszytu ćwiczeń, brak pracy domowej, niegotowość do odpowiedzi, brak pomocy potrzebnych do zajęć.
Zgłoszenie nieprzygotowania nie ma zastosowania w przypadku sprawdzianu.
Aktywność:
Aktywność na lekcji może być oceniana plusami. 3 plusy za aktywność to ocena bardzo dobra.
Brak pracy na lekcji może być oceniany minusami. 5 minusów to ocena niedostateczna.
Przy ocenianiu nauczyciel uwzględnia możliwości ucznia i jego indywidualną sytuację.