Ocenie podlegają wymienione w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania formy: prace klasowe, sprawdziany, kartkówki, wypracowania pisemne, krótsze zadania pisemne, odpowiedzi ustne (w tym recytacje), zeszyt i inne.
Prace klasowe i sprawdziany są zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem, wraz z zapowiedzią podawany jest zakres sprawdzanego materiału.
Uczeń nieobecny na sprawdzianie ma obowiązek go napisać, a wcześniej w terminie do 2 tygodni po powrocie do szkoły ustalić datę pisania z nauczycielem.
Sprawdzian napisany na ocenę niesatysfakcjonującą ucznia można poprawić. Termin poprawy ustalany jest w ciągu 2 tygodni od dnia podania informacji o uzyskanej przez ucznia ocenie.
Uczeń poprawia ocenę tylko raz i brana jest pod uwagę ocena dla niego korzystniejsza.
O ocenie pracy pisemnej decyduje m.in. zgodność treści pracy z tematem wypowiedzi, zgodność formy (np. opowiadanie, opis, sprawozdanie), kompozycja, język, ortografia, interpunkcja, estetyka, z uwzględnieniem dysfunkcji itp.
Po dłuższej nieobecności w szkole (powyżej 7 dni) uczeń ma obowiązek uzupełnić wiadomości, notatki, zadania w ciągu tygodnia. Uczeń ma prawo nie być oceniany przez trzy dni. W szczególnych przypadkach brana jest pod uwagę indywidualne sytuacja ucznia.
Przygotowanie do odpowiedzi ustnej i do kartkówki rozpoczynającej lekcję to opanowanie materiału z ostatnich trzech zajęć lub innegomateriału wcześniej wskazanego przez nauczyciela.
Przez nieprzygotowanie do lekcji rozumiemy: brak podręcznika, zeszytu, zeszytu ćwiczeń, brak pracy domowej, niegotowość do odpowiedzi, brak pomocy potrzebnych do zajęć. Nieprzygotowanie do lekcji zgłasza się na początku zajęć.
Konsekwencją nieprzygotowania jest wpisanie do dziennika skrótu np w dziale „oceny”.
Uczeń ma prawo w semestrze do dwukrotnego nieprzygotowania do lekcji bez konsekwencji.
Zgłoszenie nieprzygotowania nie ma zastosowania w przypadku sprawdzianu.
Aktywność na lekcji może być oceniana plusami. 3 plusy za aktywność to ocena bardzo dobra.
Brak pracy na lekcji może być oceniany minusami. 5 minusów to ocena niedostateczna.
Przy ocenianiu nauczyciel uwzględnia możliwości ucznia i jego indywidualną sytuację.