Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

PSO z informatyki

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z INFORMATYKI DLA KLAS IV-VIII

 

Obszary aktywności ucznia podlegające ocenie:

1. Badanie kompetencji ucznia z informatyki odbywa się przy komputerze, dlatego każdy sprawdzian lub test planowany jest jako praktyczny – uczeń wykonuje zadania korzystając z komputera i odpowiedniego oprogramowania; forma zadań nie odbiega od ćwiczeń, które uczniowie wykonują na zajęciach.

2. Sprawdzanie umiejętności dotyczy:
- rozwiązywania problemów za pomocą komputera,
- łączenia umiejętności praktycznych z wiedzą teoretyczną oraz znajomości podstawowych metod pracy na komputerze,
- znajomości wspólnych dla różnych programów mechanizmów i podstawowych pojęć oraz metod informatyki,
- aktywności na lekcjach,
- pracy twórczej wykraczającej poza zakres programowy (praca własna),
- udziału w konkursach.

W procesie oceniania nauczyciel bierze pod uwagę:
- zalecenia zawarte w opiniach i orzeczeniach PPP.

 

Kryteria oceniania z przedmiotu technika w klasach IV-VI:

 

  1. Ocenie podlegają:
    - praca na lekcji,
    - ćwiczenia praktyczne,
    - odpowiedzi ustne,
    - aktywność, systematyczność oraz jakość pracy,
    - współpraca w grupie,
    - stosowanie zasad bezpieczeństwa i właściwej organizacji pracy oraz higieny na stanowisku komputerowym,
    - zainteresowanie tematem lekcji,
    - przygotowanie dodatkowych materiałów do lekcji.

     

    Sposób oceny:
    Przy ocenianiu zadanych ćwiczeń praktycznych nauczyciel stosuje następujące zasady przeliczania punktów na ocenę:
    Poniżej 30 % możliwych do uzyskania punktów – niedostateczny
    30%-49% – dopuszczający
    50%-74% – dostateczny
    75% - 89% – dobry
    90%- 99% – bardzo dobry

    100 % – celujący
    Ocena jest średnią ważoną według opisu w Statucie Szkoły.
  2. Uczeń jest przygotowany do lekcji, gdy posiada: zeszyt i książkę.
  3. W każdym semestrze uczeń może przed lekcją zgłosić jedno nieprzygotowanie. Każde następne będzie równoznaczne z otrzymaniem uwagi z wpisem do dziennika.
  4. Na uzupełnienie wszelkich zaległości spowodowanych nieobecnością uczeń ma czas nie dłuższy niż dwa tygodnie.
  5. Uczeń może poprawić ocenę do dwóch tygodni po wstawieniu lub po dłuższej nieobecności po uzgodnieniu z nauczycielem.
  6. Wymagania stawiane uczniom (podstawowe i ponadpodstawowe) wynikają bezpośrednio z  realizacji podstawy programowej z informatyki.

 

Elżbieta Zielonka

Renata Kotlarek

Data dodania: 2023-09-04 20:50:09
Data edycji: 2023-09-05 19:47:33
Ilość wyświetleń: 165

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej