Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wymagania edukacyjne z wychowania fizycznego

Zasady oceniania z wychowania fizycznego w klasach IV – VIII

(zgodnie z wewnątrzszkolnym systemem oceniania)

 

 

SKALA OCEN

1 – niedostateczny

2 – dopuszczający

3 – dostateczny

4 – dobry

5 – bardzo dobry

6 – celujący

dodatkowe oznaczenia: -,+

 

WAGA OCEN

1 - Zaangażowanie, aktywność na zajęciach, prowadzenie rozgrzewki.

2 - Sprawdziany (testy sprawnościowe itp.)

3 - 10 - Udział w zawodach sportowych (waga w zależności od szczebla danych rozgrywek, ocena przyznawana tylko wtedy gdy uczeń reprezentuje szkołę).

 

PRZEDMIOT - OCENY

Podstawą oceny jest wysiłek włożony przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć.

 

Będą oceniane:

  1. Sumienne i staranne wywiązywanie się z obowiązków wynikających
    z przedmiotu, strój sportowy: biała koszulka (T-shirt), spodenki, leginsy, dresy.
  2. Zaangażowanie w przebieg lekcji i przygotowanie się do zajęć.
  3. Stosunek do partnera i przeciwnika.
  4. Stosunek do własnego ciała.
  5. Aktywność fizyczna.
  6. Postęp w opanowaniu umiejętności i wiadomości przewidzianych dla poszczególnych klas zgodnie z indywidualnymi możliwościami
    i predyspozycjami.
  7. Osiągnięte wyniki w sportach wymiernych, dokładność wykonywania zadań
    i poziom zdobytej wiedzy.

 

KRYTERIA OCEN

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który wykazuje się szczególnym zaangażowaniem
w pracy, twórczą postawą, umiejętnościami i wiadomościami wykraczającymi poza program nauczania w danej klasie. Prowadzi sportowy i higieniczny tryb życia, chętnie uczestniczy w zajęciach sportowo – rekreacyjnych, bierze udział w konkursach, zawodach i olimpiadach, reprezentując szkołę.

Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który całkowicie opanował zadania z poziomu rozszerzonego dla danej klasy. Bardzo sumiennie i starannie wykonuje zadania, wykazuje duże zaangażowanie na lekcji oraz jest dobrze przygotowany do zajęć. Prowadzi sportowy i higieniczny tryb życia, systematycznie doskonali sprawność motoryczną i osiąga duże postępy w osobistym usprawnieniu. Czynnie uczestniczy
w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych o charakterze sportowo – rekreacyjnym.

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który bez zarzutu wywiązuje się z obowiązków,
w poszczególnych klasach osiąga postęp w opanowaniu umiejętności i wiadomości
na poziomie podstawowym, przy pomocy nauczyciela realizuje zadania poziomu rozszerzonego. Wysokie są staranność i sumienność  w wykonywaniu zadań
i zaangażowania w przebieg  lekcji oraz stopnia przygotowania się do zajęć.
Uczeń prowadzi higieniczny tryb życia, uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych
i pozaszkolnych o charakterze sportowo – rekreacyjnym.

Oceny dostateczną i dopuszczającą otrzymuje uczeń adekwatnie do włożonego wysiłku w wywiązywanie się z obowiązków, stopnia postępu w opanowaniu umiejętności
i wiadomości na poziomie  podstawowym  w poszczególnych klasach, poziomu staranności i sumienności w wykonywaniu zadań, zaangażowania w przebieg lekcji oraz stopnia przygotowania do zajęć.

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który wykazuje szczególnie lekceważący stosunek  do obowiązków wynikających ze specyfiki przedmiotu, nie bierze czynnego udziału w lekcji, swoim zachowaniem dezorganizuje pracę, stwarzając niebezpieczeństwo dla siebie i innych, notorycznie jest nieprzygotowany do zajęć, prowadzi niehigieniczny i niesportowy tryb życia.

 

Uczeń ma prawo zgłosić 2 nieprzygotowania w ciągu semestru bez żadnych konsekwencji. Trzy znaki ,,np.” zmieniają się w ocenę niedostateczną.
Za brak aktywności, zaangażowania w przebieg zajęć uczeń otrzymuje „ - ”.
Trzy takie znaki w ciągu semestru zamieniają się na cząstkową ocenę niedostateczną.

Za dodatkowe przygotowanie się do zajęć, aktywność i zaangażowanie w przebieg zajęć uczeń otrzymuje „ + ”. Trzy takie znaki w ciągu semestru zamieniają się na cząstkową ocenę celującą.

 

SPOSÓB INFORMOWANIA O OCENACH

O uzyskaniu poszczególnych ocen uczniowie i rodzice są informowani przez wpis
do e-dziennika - bezpośrednio po otrzymaniu oceny. O proponowanej ocenie semestralnej i rocznej rodzice i uczniowie są powiadamiani w tej samej formie, najpóźniej na dwa tygodnie przed radą klasyfikacyjną. O uzyskanej przez ucznia ocenie niedostatecznej na koniec semestru lub roku szkolnego rodzice są powiadomieni pisemnie na  dwa tygodnie przed radą klasyfikacyjną.

 

 

Data dodania: 2023-09-05 19:50:00
Data edycji: 2024-09-28 17:51:31
Ilość wyświetleń: 145

Konkursy

Informacje
Więcej informacji

Kalendarz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej