Zasady oceniania z wychowania fizycznego w klasach IV – VIII
(zgodnie z wewnątrzszkolnym systemem oceniania)
1 – niedostateczny
2 – dopuszczający
3 – dostateczny
4 – dobry
5 – bardzo dobry
6 – celujący
dodatkowe oznaczenia: -,+
1 - Zaangażowanie, aktywność na zajęciach, prowadzenie rozgrzewki.
2 - Sprawdziany (testy sprawnościowe itp.)
3 - 10 - Udział w zawodach sportowych (waga w zależności od szczebla danych rozgrywek, ocena przyznawana tylko wtedy gdy uczeń reprezentuje szkołę).
Podstawą oceny jest wysiłek włożony przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć.
Będą oceniane:
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który wykazuje się szczególnym zaangażowaniem
w pracy, twórczą postawą, umiejętnościami i wiadomościami wykraczającymi poza program nauczania w danej klasie. Prowadzi sportowy i higieniczny tryb życia, chętnie uczestniczy w zajęciach sportowo – rekreacyjnych, bierze udział w konkursach, zawodach i olimpiadach, reprezentując szkołę.
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który całkowicie opanował zadania z poziomu rozszerzonego dla danej klasy. Bardzo sumiennie i starannie wykonuje zadania, wykazuje duże zaangażowanie na lekcji oraz jest dobrze przygotowany do zajęć. Prowadzi sportowy i higieniczny tryb życia, systematycznie doskonali sprawność motoryczną i osiąga duże postępy w osobistym usprawnieniu. Czynnie uczestniczy
w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych o charakterze sportowo – rekreacyjnym.
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który bez zarzutu wywiązuje się z obowiązków,
w poszczególnych klasach osiąga postęp w opanowaniu umiejętności i wiadomości
na poziomie podstawowym, przy pomocy nauczyciela realizuje zadania poziomu rozszerzonego. Wysokie są staranność i sumienność w wykonywaniu zadań
i zaangażowania w przebieg lekcji oraz stopnia przygotowania się do zajęć.
Uczeń prowadzi higieniczny tryb życia, uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych
i pozaszkolnych o charakterze sportowo – rekreacyjnym.
Oceny dostateczną i dopuszczającą otrzymuje uczeń adekwatnie do włożonego wysiłku w wywiązywanie się z obowiązków, stopnia postępu w opanowaniu umiejętności
i wiadomości na poziomie podstawowym w poszczególnych klasach, poziomu staranności i sumienności w wykonywaniu zadań, zaangażowania w przebieg lekcji oraz stopnia przygotowania do zajęć.
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który wykazuje szczególnie lekceważący stosunek do obowiązków wynikających ze specyfiki przedmiotu, nie bierze czynnego udziału w lekcji, swoim zachowaniem dezorganizuje pracę, stwarzając niebezpieczeństwo dla siebie i innych, notorycznie jest nieprzygotowany do zajęć, prowadzi niehigieniczny i niesportowy tryb życia.
Uczeń ma prawo zgłosić 2 nieprzygotowania w ciągu semestru bez żadnych konsekwencji. Trzy znaki ,,np.” zmieniają się w ocenę niedostateczną.
Za brak aktywności, zaangażowania w przebieg zajęć uczeń otrzymuje „ - ”.
Trzy takie znaki w ciągu semestru zamieniają się na cząstkową ocenę niedostateczną.
Za dodatkowe przygotowanie się do zajęć, aktywność i zaangażowanie w przebieg zajęć uczeń otrzymuje „ + ”. Trzy takie znaki w ciągu semestru zamieniają się na cząstkową ocenę celującą.
O uzyskaniu poszczególnych ocen uczniowie i rodzice są informowani przez wpis
do e-dziennika - bezpośrednio po otrzymaniu oceny. O proponowanej ocenie semestralnej i rocznej rodzice i uczniowie są powiadamiani w tej samej formie, najpóźniej na dwa tygodnie przed radą klasyfikacyjną. O uzyskanej przez ucznia ocenie niedostatecznej na koniec semestru lub roku szkolnego rodzice są powiadomieni pisemnie na dwa tygodnie przed radą klasyfikacyjną.
59-700 Bolesławiec
Ceramiczna 5