Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wymagania edukacyjne z religii

WYMAGANIA EDUKACYJNE Z RELIGII

 

 

  1. JAWNOŚĆ OCENIANIA
  2. Nauczyciel na początku września każdego roku szkolnego informuje uczniów o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania.
  3. Nauczyciel informuje uczniów o sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych.
  4. Ocenie podlegają wszystkie wymienione formy aktywności ucznia.
  5. Oceny są jawne, zarówno dla ucznia, jak i dla jego rodziców (prawnych opiekunów).
  6. Sprawdzone i ocenione pracy pisemne nauczyciel udostępnia uczniom na lekcji.
  7. Na prośbę ucznia lub jego rodziców nauczyciel uzasadnia wystawioną ocenę.
  8. Wszystkie oceny wpisywane są do dziennika elektronicznego.

 

 

  1. WYMAGANIA EDUKACYJNE NA POSZCZEGÓLNE STOPNIE Z UWZGLĘDNIENIEM WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI, PRZEJAWÓW ZASTOSOWANIA W ŻYCIU:

Uwarunkowania uzyskania oceny CELUJĄCEJ

Katechizowany:

  • spełnia wymagania określone w zakresie oceny bardzo dobrej,
  • formy sprawdzania wiedzy, aktywność i zadania na lekcji wynikające z programu – realizuje na oceny bardzo dobre i celujące,
  • wykazuje się wiadomościami wykraczającymi poza program religii własnego poziomu edukacji,
  • prezentuje wiadomości powiązane ze sobą w systematyczny układ,
  • samodzielnie posługuje się wiedzą dla celów teoretycznych i praktycznych,
  • wykazuje się właściwym stylem wypowiedzi, swobodą w posługiwaniu się terminologią przedmiotową i inną,
  • angażuje się w prace pozalekcyjne np. przygotowanie pomocy katechetycznych, spektakle, montaże sceniczne, inne,
  • uczestniczy w konkursach wiedzy religijnej,
  • jego pilność, systematyczność, zainteresowanie, stosunek do przedmiotu nie budzi żadnych zastrzeżeń,
  • poznane prawdy wiary stosuje w życiu, dba o własną formację religijną,
  • wykazuje się umiejętnościami i wiadomościami wykraczającymi poza wymagania edukacyjne; jego praca jest oryginalna i twórcza oraz wskazuje na dużą samodzielność.

 

 Uwarunkowania uzyskania oceny BARDZO DOBREJ

Katechizowany:

  • spełnia wymagania określone w zakresie oceny dobrej,
  • formy sprawdzania wiedzy, aktywność i zadania na lekcji wynikające z programu – realizuje na oceny bardzo dobre,
  • opanował pełny zakres wiedzy, postaw i umiejętności określony poziomem nauczania religii,
  • prezentuje poziom wiadomości powiązanych ze sobą w logiczny układ,
  • właściwie rozumie uogólnienia i związki między nimi oraz wyjaśnia zjawiska bez ingerencji nauczyciela,
  • umiejętnie wykorzystuje wiadomości w teorii i praktyce bez ingerencji nauczyciela,
  • wykazuje się właściwym stylem wypowiedzi,
  • wykazuje się bardzo dobrą znajomością i refleksją na temat podstawowych modlitw i prawd wiary, zna mały katechizm,
  • systematycznie prowadzi zeszyt, odrabia prace domowe,
  • aktywnie uczestniczy w religii,
  • jest pilny, systematyczny, zainteresowany przedmiotem.

 

 Uwarunkowania uzyskania oceny DOBREJ

Katechizowany:

  • spełnia wymagania określone w zakresie oceny dostatecznej,
  • formy sprawdzania wiedzy, aktywność i zadania na lekcji wynikające z programu – realizuje na oceny dobre,
  • opanował materiał programowy z religii,
  • wykazuje się wiadomościami podstawowymi, połączonymi związkami logicznymi,
  • poprawnie rozumie uogólnienia i związki między nimi oraz wyjaśnia zjawiska podane przez nauczyciela,
  • stosuje wiedzę w sytuacjach teoretycznych i praktycznych podanych przez nauczyciela,
  • wykazuje się dobrą znajomością podstawowych modlitw i prawd wiary, zna mały katechizm,
  • posiada podręcznik, zeszyt i korzysta z nich, w zeszycie posiada wszystkie notatki i prace domowe,
  • systematycznie uczestniczy w zajęciach religii.

 

 Uwarunkowania uzyskania oceny DOSTATECZNEJ

Katechizowany:

  • formy sprawdzania wiedzy, aktywność i zadania na lekcji wynikające z programu – realizuje dostatecznie,
  • opanował łatwe, całkowicie niezbędne wiadomości, postawy i umiejętności,
  • prezentuje podstawowe treści materiału programowego z religii,
  • zna wiadomości podstawowe i umie je logicznie połączyć,
  • dość poprawnie rozumie podstawowe uogólnienia oraz wyjaśnia ważniejsze zjawiska z pomocą nauczyciela,
  • przy pomocy nauczyciela potrafi wykorzystać wiadomości do celów praktycznych i teoretycznych,
  • w przekazywaniu wiadomości z religii popełnia niewielkie i nieliczne błędy,
  • wykazuje się podstawową znajomością modlitw i prawd wiary, zna mały katechizm z pewnymi lukami.

 

Uwarunkowania uzyskania oceny DOPUSZCZAJĄCEJ

Katechizowany:

  • formy sprawdzania wiedzy, aktywność i zadania na lekcji wynikające z programu – realizuje na ocenę dopuszczającą,
  • opanował konieczne pojęcia religijne,
  • prezentuje luźno zestawione wiadomości programowe,
  • prezentuje mało zadawalający poziom postaw i umiejętności,
  • wykazuje brak rozumienia podstawowych uogólnień,
  • brak mu podstawowej umiejętności wyjaśniania pojęc teologicznych,
  • nie potrafi stosować wiedzy, nawet przy pomocy nauczyciela,
  • prowadzi zeszyt, ale niesystematycznie.

 

Uwarunkowania uzyskania oceny NIEDOSTATECZNEJ

Katechizowany:

  • formy sprawdzania wiedzy, aktywność i zadania na lekcji wynikające z programu nie są realizowane na oceny pozytywne,
  • wykazuje rażący brak wiadomości programowych,
  • nie potrafi logicznie powiązać podawanych wiadomości,
  • nie potrafi zastosować zdobytej wiedzy,
  • nie zna podstawowych modlitw i prawd wiary, małego katechizmu,
  • nie posiada zeszytu lub dość często nie przynosi go na lekcję,
  • lekceważy przedmiot i wyraża lekceważący stosunek do wartości religijnych,
  • opuszcza lekcję religii.

 

Halina Rudzik

Data dodania: 2023-09-04 20:38:50
Data edycji: 2024-09-12 17:30:01
Ilość wyświetleń: 133

Konkursy

Informacje
Więcej informacji

Kalendarz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej