Przygotowania do wiosennych zajęć w świetlicy szkolnej oraz bibliotece rozpoczęły się trzy tygodnie przed nadejściem wiosny. Przeprowadzone zajęcia czytelnicze oraz plastyczno-techniczne miały na celu poznanie symboli wiosny, rozbudzenie zainteresowania otaczającą przyrodą, kształtowanie umiejętności słuchania tekstu czytanego, pobudzanie do kreatywności oraz zainteresowanie dzieci książką, zwyczajami wiosennymi oraz świątecznymi.
Podczas pierwszego spotkania dzieci świetlicowe z panią Marią Kurhan wykonywały ozdoby z kolorowej bibuły i papieru do dekoracji okien oraz gazetki ściennej. Stworzyliśmy kolorowe kwiatki, motyle-witraże, kurczaczki i wiele innych ozdób, kojarzących się z wiosną. Na zajęciach czytelniczych czytaliśmy „Bajkę o zielonym motylu” Jana i Pawła Różewiczów, która posłużyła nam do rozmowy na temat nadchodzącej pory roku. Podczas pracy z ilustracjami oraz burzy mózgów dzieci wymieniły wszystkie oznaki budzącej się do życia wiosny.
Na zajęciach w świetlicy uczniowie układali rebusy, krzyżówki i odgadywali zagadki o tematyce wiosennej. Pod czujnym okiem pani Marii Kurhan dzieci posiały również rzeżuchę i obserwowały jak rośnie, aby nauczyć się systematyczności i dbania o rośliny. Wypielęgnowana rzeżucha posłużyła uczestnikom zajęć na świetlicy środowiskowej do przygotowania wiosennych kanapek, które wykonywaliśmy z panią Bożeną Obozą.
W ostatnim tygodniu przed przerwą świąteczną czytaliśmy o tradycjach wielkanocnych w książce pt. „Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren. Z tekstu dowiedzieliśmy się o ciekawych zwyczajach wielkanocnych w Szwecji, a uczniowie opowiadali o zwyczajach i tradycjach świątecznych w swoich domach. Na koniec podczas zajęć plastyczno-technicznych wykonywaliśmy kartki świąteczne z życzeniami, które wręczymy naszym najbliższym.
Maria Kurhan, Bożena Oboza, Agnieszka Markowicz
59-700 Bolesławiec
Ceramiczna 5