Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Czym jest dziecięce porażenie mózgowe?

Czym jest dziecięce porażenie mózgowe?

„Jak rozmawiać o niepełnosprawności?”

 

Klasa 2a – Etap: Dziecięce Porażenie Mózgowe 

 

Cel projektu 

Celem projektu jest rozwijanie empatii, zrozumienia i akceptacji wobec osób z niepełnosprawnościami. Uczniowie poznają, czym jest dziecięce porażenie mózgowe (DPM), jak wygląda codzienne życie osób z tą niepełnosprawnością oraz w jaki sposób można okazywać im wsparcie i szacunek. 

 

 

Przebieg zajęć 

  1. Wprowadzenie do tematu: 
    - rozmowa z uczniami o tym, czym jest niepełnosprawność. Wspólne zastanowienie się, jakie trudności mogą napotykać osoby z niepełnosprawnościami i jak można im pomagać. 
  2. Film edukacyjny o DPM:
    - oglądanie krótkiego filmu przedstawiającego dzieci z dziecięcym porażeniem mózgowym. Uczniowie poznają, jak wygląda ich codzienne życie, nauka i zabawa. 
  3. Rozmowa po filmie: 
    - dyskusja o emocjach i wrażeniach po obejrzeniu filmu. Uczniowie dzielą się swoimi spostrzeżeniami, uczą się mówić o niepełnosprawności z szacunkiem i zrozumieniem. 
  4. Bajka terapeutyczna: 
    - czytanie bajki o bohaterze z niepełnosprawnością ruchową. Rozmowa o wartościach takich jak przyjaźń, pomoc, akceptacja i odwaga. 
  5. Praca plastyczna – „Mój wózek inwalidzki”: 
    - uczniowie wykonują prace plastyczne przedstawiające wózek inwalidzki. Celem zadania jest oswojenie dzieci z tematem sprzętu pomocniczego oraz rozwijanie kreatywności i empatii. 

 

Efekty projektu 

  • Uczniowie rozumieją, czym jest dziecięce porażenie mózgowe. 
  • Potrafią rozmawiać o niepełnosprawności w sposób empatyczny i pełen szacunku. 
  • Rozwijają postawy tolerancji, akceptacji i gotowości do pomocy. 
  • Uczą się dostrzegać, że każdy człowiek, niezależnie od sprawności, ma takie same prawa i potrzeby. 

 

Podsumowanie 

Projekt „Jak rozmawiać o niepełnosprawności?” to kolejny etap edukacji wrażliwości społecznej w klasie 2a. Dzięki filmowi, rozmowie, bajce i pracy plastycznej uczniowie uczą się otwartości, empatii i zrozumienia wobec osób z dziecięcym porażeniem mózgowym. 

 

 

Danuta Lisowska, Klaudia Pacholik 

 

Data dodania: 2025-11-07 22:20:34
Data edycji: 2025-11-09 11:45:58
Ilość wyświetleń: 222

Konkursy

Informacje
Więcej informacji

Kalendarz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej